søndag den 25. september 2016

Müslibar

Müslibarer

 
 

 
Som så mange andre har jeg også en sød tand, og en gang imellem tager den lidt overhånd, og jeg gør et forsøg på at finde "sundere" alternativer.
 
Selvom det sikkert kunne gøres endnu sundere... er jeg ikke ligefrem kendt for at være sundhedsfreak, så den her opskrift er mit alternativ.
 
Det er en nem opskrift. Det tager ikke mange minutter at mixe ingredienserne sammen, ca en time i ovnen og man har søde og mættende müslibarer til et par dage.
 
 
Du skal bruge:
  
1 dåse kondenseret mælk
  50 g Kokosmel
  50 g Solsikkekerner
  50 g hørfrø og sesamfrø
150 g havregryn       
100 g mørk grofthakket chokolade
100 g Blandede nødder grofthakkede
(jeg bruger altid mandler, hasselnødder og valnødder)
 
 
 
 
 
Sådan gør du:
 
Tænd ovnen på 125 grader varmluft
 
Bland alle de tørre ingredienser godt i en skål
Tilsæt kondenseret mælk og rør det godt sammen. De skal alt sammen klistre godt.
 
 
 
 


 
 
Beklæd en form på 25x25 cm med bagepapir (man kan også bruge et ildfast fad) og hæld massen i.
 
Pres massen godt sammen med en ske og glat toppen fin - kom evt. lidt vand på skeen.
 
 
 
 
Bages i 60 min.
Køl af og sættes i køleskabet
Skæres i passende stykker når den er køleskabskold.
Pas på ikke at skære for store stykker da de mætter en del



 
 
 
Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar