fredag den 9. september 2016

Lagkagebunde

Lagkagebunde

 
 
Denne her opskrift på lagkagebunde er den jeg altid bruger. Tror det bare mere eller mindre er en standard opskrift. (indrømmer jeg ikke kan huske hvor jeg har den fra)
Der er nogen der foretrækker at lave 1 stor portion i springform og så dele dem. det er jeg ikke god til. Så selvom jeg skal bruge mange bunde, er det der her jeg bruger, for den slår aldrig fejl for mig.
 
Bunden bliver dejlig tyk og svampet. Ønsker man en tynd bund skal man halvere denne opskrift.

Du skal bruge:

4 æg
160 g  Sukker
140 g  Hvedemel
1 tsk   Vaniljesukker
1 tsk   Bagepulver
1 knsp Salt

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 200 grader varmluft
Den skal være helt varm inden du sætter noget ind

Beklæd en bradepande med bagepapir så den er klar når dejen er færdigpisket

Pisk æg og sukker til en luftig masse
Bland vaniljesukker, bagepulver og salt i melet
Tilsæt melet i æggemassen og pisk det godt sammen

Fordel dejen i bradepanden og bag den 8-10 min - til den er lysebrund.

Køl helt af inden brug. Drys evt. lidt rasp imellem bundene hvis du har flere bunde

Når bunden er kold kan den nemt skæres ud med en skarp kniv, eller stikkes ud med en udstikker til den størrelse og form man ønsker


Velbekomme







 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar