fredag den 9. september 2016

Krydderkage med chokoladestykker

Krydderkage med chokoladestykker

 

Jeg har lavet den her krydderkage rigtig mange gange efterhånden, og den er altid et hit.
Den er nem at lave og det er de mest almindelige ingredienser der skal i, så det er tit en hurtig indskydelse når jeg laver den.
Den smager nu bedst dagen efter den er lavet, men det er ikke altid der er mere dagen efter :-)
 
Man skal bruge:
 
250 g Blødt smør eller margarine (jeg bruger også nogengange flydende marg.)
250 g Sukker
400 g Hvedemel
2 æg
2 1/2 dl mælk
1 tsk Vaniljesukker
1 Brev brunt bagepulver
100 g mørk grofthakket chokolade
 
Sådan gør du:
 
Tænd ovnen på 180 grader - almindelig varme
Smør en sandkageform rigtig godt (min. 2 liter) - jeg bruger bagespray for så slipper kagen nemt.
 
 
Pisk smør og sukker sammen til en ensartet masse.
Pisk æggene i etad gangen på højeste trin
Sigt mel, vaniljesukker og brunt bagepulver og bland det i massen skiftevis med mælken.
Rør tilsidst chokoladen i dejen ogkom den i formen.
 
Bag kagen i 50-60 minutter - alt efter hvor hårdt din ovn varmer (jeg kan nøjes med 50 minuter i min.
Tjek med en gaffel eller en grillpind om kagen er nok.
 
Lad kagen køle 10-15 minutter og vend den ud af formen og lad den afkøle helt på risten.
 
Pynt evt. med glasur,men jeg synes personligt ikke det er nødvendigt.
 
Kagen kan fryses.
 
Velbekomme 
 
 

 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar