fredag den 19. august 2016

Hindbærsnitter

Hindbærsnitter

 
Hindbærsnitter er i rigtig høj kurs her i huset.
Hvis man er i tvivl om hvad man skal bage, kan man altid bage hindbærsnitter. De skal nok forsvinde.
 
Til at starte med synes jeg at det var besværligt at lave hindbærsnitter, men nu har jeg efterhånden lavet dem så mange gange at opskriften jo sidder fast, og jeg kan næsten lave dem i søvne.
 
Du skal bruge til ca. 20 stk.:
 
2 portioner mørdej
3/4 glas hindbærmarmelade (Rico's eller Fynbo er gode til hindbærsnitter)
300 g flormelis
Hindbærsnitter og en god film
Varmt vand til glasuren (skal være meget varmt)
Party krymmel

Sådan gør du:

Lav mørdejen.

Tænd ovnen på 200 grader varmluft.

Rul mørdejen ud så de passer til 2 bradepander med bagepapir. Der er rigelig med dej hvis du har brugt min opskrift. Jeg kan godt lide dem lidt tykke og der er STADIG rigeligt.
Bag mørdejen i 10-12 min, til den er pæn gyldenbrun. Hvis bunden er for lys går den nemmere i stykker når du lægger dem sammen.

Bundene afkøles helt.
Fordel hindbærmarmeladen på den ene bund og læg den anden bund forsigtigt ovenpå.
Bland flormelisen med det varme vand og rør godt.
Fordel glasuren på toppen og drys med krymmel.

Skær ud i snitter i den størrelse du ønsker. Det er nemmest at skære med en bredbladet kniv eller en brødkniv.

Hindbærsnitter er altid et hit
Velbekomme.


 
 
 
 
 


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar