onsdag den 25. januar 2017

Rugboller med chokolade

Rugboller med chokolade

 

 

 
 
En gang imellem bliver man lidt træt af rugbrød. Man kan også løbe lidt surt i almindelige hvide boller.
Så ind imellem laver jeg dem her, da de kan spises som de er, med lidt smør på, eller som frokostbolle.
 
Opskriften har jeg fundet på en side jeg bruger meget når det kommer til brød til madpakken. Opskrift-kage.dk har mange gode bud til madpakken lige fra pizzasnegle til grove müslistykker
 
Jeg vil lige advare om at dejen er lidt klistret at stå med så det kræver lidt tålmodighed når de skal rulles ud og over på pladen, men det er en dårlig ide at tilsætte mere mel da de så bare bliver tørre.
 
 
 
 
Du skal brugetil 10 styk:
 
 
 
 25 g       Gær
   6 dl      Lunkent Vand
   2 spsk  Lys Sirup
   1 spsk  FiberHusk
1/2 spsk  Salt
225 g      Groft Rugmel
300 g      Hvedemel
150 g      Mørk Chokolade - groft hakket
 
Sådan gør du:
 
Rør gærenud i det lunkne vand
Tilsæt Fiberhusk, Sirup og Salt
Tilsæt både rugmel og hvedemel lidt ad gangen
Ælt dejen i minium 10 minutter - og gerne på køkkenmaskinen
Tilsæt chokoladen og rør indtil det er godt fordelt
 
Drys godt med hvedemel ud på bordet oghæld dejen ud på bordet
Drys mel på dejen og rul dejen lidt ud
Del dejen i 10 stykker  og løft dejen over på en bageplade med bagepapir
Det er store boller og jeg har kun 5-6 stykker på hver plade
Lad bollerne hæve overdækket i 60 minutter
 
 
 
 
 
 
Bag bollerne ved 225 grader almindelig ovn i 20 minutter
 

 
 
Velbekomme
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar