søndag den 22. oktober 2017

Skinkestang

Skinkestang




Endnu en gang vil jeg dele en opskrift som jeg har fundet på en af de dejlige sider med mad jeg følger på nettet.
Den eneste ændring jeg har lavet er med hensyn til sennepen. Den oprindelige opskrift bruges der sød fransk sennep, men det valgte jeg at skifte ud med lidt mindre almindeligt sennep, da jeg aldrig køber den søde.

Denne opskrift er en rigtig nem løsning til en lækker aftensmad på en dag hvor man kommer sent hjem, eller bare ikke gider stå i køkkenet i lang tid for at få mad på bordet. 
Samtidig er det en billig aftensmad. Vi er 2 voksne og en meget sulten teenager her i huset, og 1 skinkestang passer perfekt til os.
-Hvis jeg er rigtig heldig er der et lille stykke til min frokost dagen efter 😊

Til skinkestangen serverer jeg ikke andet end grønt til.
Enten spidskålssalat med feta, eller en ganske almindelig herresalat bestående af klassiske elementer som salat, agurk og peberfrugt.

Man kan jo også bare spise den som den er 😏
Du skal bruge:

1 pakke butterdej 
1 pakke philadelphia 
1 pakke skinkestrimler
1 bakke champignoner - eller 2 af de pakker hvor de er i skiver 😉
1 tsk sennep
1 tsk salt
1/2 bundt purløg - fintklippet (man kan også bruge persille)
1 æg til pensling
Sesamfrø

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 180 grader varmluft

Philadelphia, skinkestrimler, champignoner, sennep, salt og purløg røres godt sammen i en skål.






Butterdejen rulles ud til en firkant
-hvis du køber pakkerne der allerede er firkantet og behøver du ikke rulle den yderligt ud.
Lav stangen mens den stadig ligger påbutterdejspapiret

Fordel skinkemassen på midten af firkanten
Fold enderne ind over massen og flet eller fold siderne ind over massen så stangen er lukket.
Hvis man fletter kan der godt være lidt huller - det gør ikke noget.






Flyt skinkestangen fra butterdejspapiret over på en bageplade med bagepapir.
Pensl med æg og drys med sesamfrø



Bag stangen i 35-40 min til den er lysebrun og lækker






Velbekomme






Ingen kommentarer:

Send en kommentar