søndag den 22. oktober 2017

Peanutbutter Cookies

Peanutbutter Cookies




Jeg følger en del kage- og mad sider på Facebook.... Surprice 😁
Faktisk er det mest det min væg består af, når jeg sidder og glor på skærmen 😏

En gang imellem
dukker der så en opskrift op som jeg ikke kan stå for og tænker... at den MÅ jeg simpethen bare lave.
Jeg havde alle ingredienserne hjemme bortset fra peanutbutter, så det var det eneste jeg skulle købe idag.

Sådan en åbenbaring fik jeg så igen igår, da jeg kom forbi den her opskrift på peanutbutter cookies på kage-opskrift.dk
Denne side og tilhørende webshop nyborgs-room.com hører til mine absolut favoritsider.
Der er opskrifter for enhver smag. Brød til hverdag og madpakken, snacks og selvfølgelig masser af kager.
Det der er så godt ved siden er at det er opskrifter som alle kan finde ud af.
Der e rikke de store dikkedarer, og som den her opskrift er de fleste lige til at gå til, og ikke noget der varer flere timer 😉




Jeg vil lige nævne at jeg valgte at lave kagerne lidt mindre. (Alm. småkage størrelse)og fik således 72 stk ud af en dobbelt portion. 😲
Heldigvis er de godkendt af familien, så de skal nok forsvinde.



Kagerne er lidt søde men man aner også den salte side fra peanutbutteren.



Det skal du bruge:

36 stk. (almindelig småkage) 




250 g sukker
1 æg
120 g peanutbutter
60 g smør
180 g mel
2 tsk bagepulver





Sådan gør man:

Pisk æg og sukker til en grødet masse 
Tilsæt peanutbutter og smørret
Mel og bagepulver blandes sammen og tilsættes lidt efter lidt.

- Jeg brugte håndmixeren på laveste styrke hele vejen igennem, så kan man godt mixe det hele forsigtigt sammen til den er færdig.



Stil dejen i køleskabet i en halv times tid

Tænd ovnen på 180 grader almindelig ovnvarme

Del nu dejen i 36 stykker og tril dem til kugler og læg dem på en bageplade med bagepapir - 16 stk påladen passer perfekt uden at de kommer til at røre hinanden.




Tryk kuglerne flad og lav eventuelt mønster på dem med en gaffel.




Bag kagerne ca. 10 minutter




Velbekomme










Ingen kommentarer:

Send en kommentar