søndag den 9. oktober 2016

Sød Tand Dessert

Sød Tand dessert

med makroner, flødeboller og frugt eller bær
 
 
 
 
 
Denne her dessert har vundet vejen til min søde tand !
Jeg blev præsenteret for den for 2 uger siden og har nået at lave den 2 gange selv siden, og nået at få helt ondt i maven af den op til flere gange
 
 
Den er MEGA nemat lave og der er intet der skal bages, og man kan selv vælge lige den frugt eller de bær man synes allerbedst om og putte i.
I går valgte jeg at putte vindruer, blåbær og pærer i, men her er mit eksempel på den lækkre dessert jeg fik præsenteret til tøserne der kom til Tupperware demonstration hos mig sidste søndag
 
MUMS siger jeg bare
 
 
Man skal bruge:
 
 
1 pose makroner (Jeg bruger ikke det hele - men næsten)
12 flødeboller
500 g cremefraiche - 18%
250 g cremefraiche - 38%
2 1/2 dl piskefløde
1 bakke friske jordbær (man kan vælge andre bær eller frugt i stedet)
1 bakke stenfri vindruer (gem nogle af dem til pynt)
1 bakke brombær eller blåbær til pynt
100 g lys chokolade
 
Knus makronerne og dæk bundet i det fad du vil servere desserten i
Tryk flødebollerne flade - med bunden opad - ned i makronerne
 
Bland de 2 cremefraicher sammen
Pisk fløden til skum og bland i cremefraichen
 
Rengør jorbærrene og skær dem i mindre stykker og bland dem i cremefraiche blandingen
Rengør vindruerne og bland 2/3 i cremefraichen.
 
 
 
 
Hæld cremefraiche blandingen over flødebollerne
Rengør brombærrene
 
Smelt chokoladen og pynt på toppen
Pynt med resten af vindruerne og brombær
 
Desserten stilles på køl i 2 timer inden den serveres (gerne længere)
 
 
Velbekomme
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar